2015. január 13., kedd

DUNAPARTY ÖSSZEFOGÁS


A napokban egyre több alkalommal lehet találkozni a közösségi oldalon egy igazán jó és nagyon hasznos kezdeményezéssel, amiben az embereket összefogására invitálják a szervezők, attól függetlenül, hogy futni, sétálni, kutyát sétáltatni, kirándulni vagy horgászni járunk-e le a Duna partra. Sőt, szerintem az sem mérvadó, csak a szemlélet, hogy hajlandóak vagyunk-e tenni valamit a szebb és tisztább környezetünkért.
Mi a céljuk?

„Célunk, hogy a Duna teljes magyarországi szakaszán összegyűjtsük a szemetet és közben megismerjük a folyó rejtett szépségeit. Kérlek nyújtsatok segítő kezet, hogy a jövő nemzedékének legyen mit továbbadnunk!”

Az elmúlt pár évben gyakran mentem le a partra, ha horgászni volt időm vagy csak a hétköznapi fáradságom szerettem volna kicsit feledni, mert ilyen esetekben szeretek hamar feltöltődni kint a természetben. Sajnos egyre több esetben látok szemetet vagy szemétkupacokat a parton, függetlenül attól, hogy turisztikai szempontból frekventált a terület vagy sem. 

Sajnos műszaki cikkeket,...
...műanyagokat is partra sodor a víz, vagy hagyunk ott a parton.
Gyere és gyűjtsünk össze minél több szemetet
A Duna magyarországi szakasza elég hosszú ahhoz, hogy rendszeresen karban lehessen tartani, nem beszélve arról a sok palackról, kannáról és más hulladékról, mely más országokból sodródik át a vízben hozzánk. 

Gyakori hulladékok a vízparton

Ennek a kezdeményezésnek nem az a célja, hogy másokban keresse a hibát, annál sokkal nemesebb. Az a kérdés,...
...ki és mire képes egy szebb és tisztább környezetért a Duna mentén, hogy a jövő nemzedéknek méltó példát mutatva, egy élhetőbb világot adjunk nekik.
Talán engedtessék meg nekem egy rövid történet:
Tavaly egy baráti invitálást elfogadva a Dráva partára, Drávaszabolcsba utaztam, hogy a környező partszakaszt és erdős részt gyalog bejárva szedjük össze a szemetet sokadmagammal, függetlenül attól, hogy szinte senkit nem ismertem és az adott területen az életben még soha nem jártam előtte. Nem dicséretre várok, ezzel csak arra szerettem volna célozni, hogy bátran merjünk vállalkozni, ha azonosulni tudunk a közös céllal. Nekem annyira meghatározó élmény volt, hogy az idei évben is szeretnék ismét a Dráva partján ott lenni és a többiekkel részt venni a szemétszedésben. Reklám ide vagy oda, de tavaly írtam erről egy bejegyzést és készítettem egy kis bemutató videót is erről a napról, hátha legközelebb többen érzik majd azt, hogy csatlakoznának. 
A Dunaparty összefogás május 2-án reggel 9 órakor kezdődik és többek között a Facebook-on lehet jelentkezni, illetve az elérhetőségükön is, a horgaszatezerrel@gmail.hu címen.
Remélem sok magánszemély, cég, Baráti társaság és Önkormányzat támogatja majd a kezdeményezést.
Végül a meghívón olvasható idézettel zárnám soraim, bízva abban, hogy sokan találkozunk a parton:

„Az az ember, aki vak a természet szépségeire, az élet örömeinek csak a feléből részesül.” 
(Robert Baden-Powell)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a véleményed a cikkemről?